2021-08-312021-08-312014-122221-3872http://hdl.handle.net/2133/21821El presente artículo sistematiza reflexiones teórico-metodológicas en torno a la confección de un audiovisual destinado a presentar y problematizar la idea acerca de América Latina. En tal sentido propone un abordaje procesual, superador de las perspectivas atomizadas, de modo de tornarla comprensible a espectadores de otros continentes -aprendices de español como lengua extranjera- sin reduccionismos simplistas.Theoretical and methodological reflections on the production of an educational audiovisual on Latin America This paper gives shape to theoretical and methodological reflections on the creation of an audiovisual intended to both present and investigate the concept of “Latin America”. In doing so, it takes an integrated approach that avoids fragmented perspectives and makes it accessible to viewers in other regions – Spanish as a foreign language students – without being overly simplistic.application/pdfapplication/pdf71 - 86spaopenAccessAméricaAudiovisualHistoriaEspañol como lengua extranjeraHistorySpanish as a foreign languageReflexiones teórico-metodológicas para la realización de un audiovisual educativo sobre América LatinaarticleAutorashttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/