2015-03-052015-03-052007987-97019-2-5http://hdl.handle.net/2133/4331Este capítulo se focaliza en el campo discursivo acerca de los saberes sobre la institución “familia”, formalizado en los dispositivos manuales de Formación Moral y Cívica. Manuales que fueron recomendados y utilizados en las escuelas secundarias, durante los años de la última Dictadura argentina (1976-1983). Los interrogantes centrales son: ¿cómo se construye discursivamente, cómo se caracteriza y territorializa a “la familia argentina” en dichos manuales? ¿Qué significaciones sociales imaginarias instituían a esa familia?This chapter focuses on the discursive field of knowledge about the institution "family", formalized in manuals devices Moral and Civic Education. Textbooks which were recommended and used in secondary schools during the years of the last Argentine Dictatorship ( 1976-1983). The central questions are: How is discursively constructed, how is characterized and territorializes "the Argentina family" in the manuals ? What instituting imaginary social meanings that family?application/pdf111-126spaopenAccessArgentina (1976-1983)Familia(s)Manuales de Formación Cívica y SocialFamilia cristianaFamily (s)Textbooks for Civic and Social EducationChristian FamilyLa familia argentina´. Las significaciones instituidas en Manuales de Formación Moral y Cívica (1976-1983)"'The Argentina' family. The meanings included in Moral and Civic Education textbooks (1976-1983) "bookPart