2021-06-112021-06-112021-04-262718-6636http://hdl.handle.net/2133/20916The aim of the work is to design a Balanced Scorecard in a growing egg production company. The final product, according to the production method used, is the traditional egg with the traditional system - caged hens; the fresh egg with the Cage-Free system - cage-free hens; and the organic egg is in the process of development. These new products are aimed at both the domestic market and the foreign market, the latter being a new market to be captured. Despite a critical economic situation, the company is constantly searching for innovative processes and products. For this reason, the use of the Balanced Scorecard will allow the company to set the objectives that the company plans to achieve with the new products. Likewise, the proposed indicators will facilitate the performance measurement of these objectives in the respective areasEl objetivo del trabajo es diseñar un Cuadro de Mando Integral en una empresa productora de huevos, en etapa de crecimiento. El producto final, según el método productivo utilizado, es el huevo tradicional con el sistema tradicional – gallinas en jaula; el huevo fresco con sistema Cage-Free -gallinas libre de jaula; y se encuentra en proceso de desarrollo el huevo orgánico. Estos nuevos productos se perfilan tanto al mercado interno como al mercado externo, significando este último un nuevo mercado a captar. Pese a una situación económica general crítica, la empresa está en permanente búsqueda de procesos y productos innovadores. Por ello, el uso del Cuadro de Mando Integral le permitirá volcar los objetivos que la empresa se planea lograr con los nuevos productos. Asimismo, los indicadores propuestos facilitarán la medición de desempeño de esos objetivos en las respectivas áreas.application/pdfspaopenAccessBalanced ScorecardManagement IndicatorsEgg ProductionCuadro de Mando IntegralIndicadores de GestiónProducción de HuevosIndicadores de gestión en la producción de huevosconferenceObjectFacultad de Ciencias Económicas y Estadística. Universidad Nacional de RosarioAtribución – No Comercial – Compartir Igual (by-nc-sa)