Predominio de la dimensión informativa en las acciones de comunicación de tecnología en la Estación Experimental Agropecuaria Rafaela del Instituto Nacional de Tecnología Agropecuaria (INTA), durante el período 2012-2013
Fecha
2015-03
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Editor
Facultad de Ciencia Política y Relaciones Internacionales
Resumen
La comunicación estratégica es un modelo teórico-metodológico de
investigación enactiva creado por la Dra. Sandra Massoni en su tesis
doctoral “Estrategias de comunicación rural: un modelo de abordaje de la
dimensión comunicacional para el desarrollo sostenible entendido como
cambio social conversacional” (Año 2003, Facultad de Filosofía de la
Universidad de Buenos Aires)
Massoni funda un nuevo modo de concebir a la comunicación como un
encuentro sociocultural, complejo, situacional y fluido, compuesto por
dimensiones que pueden abordarse con metodologías específicamente
comunicacionales. (MASSONI, 2011).
Esta tesis plantea el predominio de la dimensión informativa en las
acciones de comunicación de tecnología del INTA Rafaela.
La investigación realizada reconoce y sistematiza dispositivos
comunicacionales, identifica Marcas de racionalidad comunicacional en
esos dispositivos y diseña una estrategia de comunicación, incorporando
los principales resultados obtenidos en este proyecto de tesis.
La estrategia comunicacional propuesta para el INTA Rafaela incluye
acciones que buscan superar la transferencia, abordando las múltiples
dimensiones de la comunicación de tecnología, que se registran en el
territorio bajo análisis en este estudio
Strategic communication is a theoretical-methodological enactive research model created by Dr. Sandra Massoni in her doctoral thesis "Strategies for rural communication: a model of approach of communicational dimen sion for sustainable development understood as conversational social change." (Year 2003, Facultad de Filosofía de la Universidad de Buenos Aires) Massoni founds a new communicational approach as a fluid, complex socio-cultural, situational encounter composed of dimensions that can be addressed with specific communicational methodologies (MASSONI, 2011). This thesis presents the predominance of the informational dimension in communicational activities on agricultural technology at INTA Rafaela The research recognizes and organizes communicational devices, identifies rational communicational labels on these devices and designs a strategy of communication incorporating the main results obtained in this thesis project. The communicational strategy proposed for INTA Rafaela includes actions designed to enhance transfer, addressing the multiple dimensions of communication of technology, which take place in the territory under analysis in this study
Strategic communication is a theoretical-methodological enactive research model created by Dr. Sandra Massoni in her doctoral thesis "Strategies for rural communication: a model of approach of communicational dimen sion for sustainable development understood as conversational social change." (Year 2003, Facultad de Filosofía de la Universidad de Buenos Aires) Massoni founds a new communicational approach as a fluid, complex socio-cultural, situational encounter composed of dimensions that can be addressed with specific communicational methodologies (MASSONI, 2011). This thesis presents the predominance of the informational dimension in communicational activities on agricultural technology at INTA Rafaela The research recognizes and organizes communicational devices, identifies rational communicational labels on these devices and designs a strategy of communication incorporating the main results obtained in this thesis project. The communicational strategy proposed for INTA Rafaela includes actions designed to enhance transfer, addressing the multiple dimensions of communication of technology, which take place in the territory under analysis in this study
Descripción
Palabras clave
Comunicación, Comunicación estratégica, Communication, Strategic communication