Sobre las condiciones mediáticas de la crítica de medios
Fecha
2011
Autores
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Editor
UNR Editora
Resumen
Un estudio de las condiciones mediáticas de la crítica (de las
críticas sobre distintos objetos en general, y de la crítica de
medios en especial) requiere de hipótesis sobre ciertos aspectos puntuales de la mediatización. Esbozamos aquí una
reflexión, inspirada en conceptos provenientes de la teoría
de sistemas de N. Luhmann y la teoría de la discursividad
de E. Verón, sobre cómo se organizan operaciones especí-
ficas del procesamiento que el sistema medios deposita en
esas particulares zonas de tematización intra-mediática y
su articulación con la opinión y el debate sobre otros temas,
la dinámica individuos/colectivos y la complejidad temporal
implicad
A study of the media conditions of criticism (criticism on different objects generally, and media criticism in particular) requires hypothesis about certain specific aspects of mediatization. We outline here a reflection, inspired by concepts taked from systems theory of N. Luhmann and theory of discourses of E. Veron, on how are organized specific operations of processing that media system deposits in these particular areas of intra-media themed and their linkages with the opinion and debate on other issues, the dynamics of individuals/collectives and the temporal complexity involved.
A study of the media conditions of criticism (criticism on different objects generally, and media criticism in particular) requires hypothesis about certain specific aspects of mediatization. We outline here a reflection, inspired by concepts taked from systems theory of N. Luhmann and theory of discourses of E. Veron, on how are organized specific operations of processing that media system deposits in these particular areas of intra-media themed and their linkages with the opinion and debate on other issues, the dynamics of individuals/collectives and the temporal complexity involved.
Descripción
Palabras clave
Medios de comunicación, Opinión pública, Luhmann, Niklas, Verón, Eliseo, Media, Public opinion