Turismo, pandemia ¿y después? Desafíos de la formación profesional en un nuevo escenario
Archivos
Fecha
2020-07
Autores
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
UNR Editora
Resumen
Descripción
El presente artículo tiene como objetivo reflexionar sobre la formación de los profesionales del
Turismo en la Universidad Pública frente al desafío de la pandemia de Covid-19. A tal efecto,
describiremos las principales problemáticas que
enfrenta la actividad turística en este escenario inédito de incertidumbre y transformación.
Consecuentemente, propondremos algunas consideraciones sobre la tarea de enseñar, investigar
y aprender en materia de turismo, teniendo en
cuenta el rol de los futuros profesionales en la
reconfiguración de la actividad.
This article aims to reflect on the learning process of tourism professionals at the Public University, in the new context of Covid-19 pandemic. To this end, we will describe the main problems that tourism activity faces in this unprecedented scenario of uncertainty and transformation. Consequently, we will propose some considerations on the task of teaching, researching and learning in tourism, taking into account the role of future professionals in the reconfiguration of the activity.
This article aims to reflect on the learning process of tourism professionals at the Public University, in the new context of Covid-19 pandemic. To this end, we will describe the main problems that tourism activity faces in this unprecedented scenario of uncertainty and transformation. Consequently, we will propose some considerations on the task of teaching, researching and learning in tourism, taking into account the role of future professionals in the reconfiguration of the activity.
Palabras clave
Pandemia, COVID-19, Turismo, Formación, Actividad profesional, Tourism, Professional activity